BLOGGER TEMPLATES AND Google Homepages »

Friday, December 16, 2011

i miss my grandpa :)

pada 26 november 2011 and , pukul 12:00 malam, atok aku meninggal dunia kt rumah arwah, taman desa rhu. it was a very very very shock news! in fact, atok aku xd sakit yg memudaratkan pon. just 2 hari sblom arwah meninggal, kaki dy bengkak. :'( . seminggu sblom meninggal, arwah smpt bgtw yg arwah da lgsaikan semua bayaran utk kelengkapan ble da meninggal. x sgka pulak yg dy nk pergi. and, seminggu sblom meninggal, arwah ad bgurau dgn uwan yg mungkin dy yg [ergi dulu drpd uwan sbb time tu uwan mmg tnga saket. and, mmg semua org x sgka that joke bole jd betol2. ptotla siang tu arwah suro anak2 dy tydo rmh dy.


tp, mlm tu aku and family balik sbb atok ckp rumah tu bising, dy nk tydo. but, adik aku yg akmal tu je yg tggal kt desa rhu sbb atok suro tydo kt sebelah dy. arwah atok smpt siapkan bantal sebelah dy sbb nk suro akmal tydo sblh dy. x smpai 5 minit lpas kteorg smpai rmh, dpt call dr akmal, atok da nazak. then, kteorg cpt2 pg desa rhu balik. mse smpai kt desa rhu, atok still ad lg, tp, lpas seminit lpas tu, atok pergi. arwah nazak sekejap sgt, then tros pergi utk selama lamanye. at first ble tw atok da xd. kaki aku seriously mggigil, mcm nk jtoh, then kteorg semua menangis. semua org mmg x percaya yg atok da xd.

mlm tu aku menangis smpai tertydo kt bwh kaki arwah atok. muke atok seriously bersih. he is very very nice man, husband, father and grandpa in the world. and, time nk cium dahi arwah, puas aku tahan air mata biar x turun. kate org, x elok cium arwah mse air mata mengalir. lama la jgk nk control. and, arwah atok slmt dikebumikan selepas zohor.

mse pergi kt kawasan perkuburan tu, cuaca agak panas. tp, time pakcik tu tnga bce talkin and doa, tibe-tibe jd berangin and redup smpai habis. hm, i miss you soo much atok. :'(


p/s : semoga arwah atok ditempatkan dalam kalanagn org yg beriman. Al-Fatihah

0 comments: